Welbevinden

We doen veel aan het thema ‘welbevinden’ omdat onderzoek heeft aangetoond dat leerlingen zich beter ontwikkelen wanneer ze goed in hun vel zitten. We bieden extra trainingen aan (o.a. Rots & Water, Weerbaarheid, Faalangstreductietraining) en hebben een schoolmaatschappelijk werkster, een onderwijsondersteuner en er zijn twee vertrouwenspersonen op school aanwezig. Daarnaast werken we met een groepsleerkrachtensysteem, waardoor de mentor/coach de leerlingen meerdere uren per dag ziet en een goede relatie met de leerling kan opbouwen. Twee keer week hebben de leerlingen in de onderbouw groepscoaching en daarnaast worden elke twee weken de leerlingen ook individueel gecoacht. In de bovenbouw hebben de leerlingen, naast de individuele coaching, ook driehoeksgesprekken (leerling, mentor en stagebegeleider). Afgelopen schooljaar hebben we het thema ‘welbevinden’ een extra impuls gegeven. We hebben ingezet op meer ‘echt contact’ tussen de leerlingen, om de onderlinge verbondenheid tussen de leerlingen te vergroten. Hiervoor hebben we onze pauze-activiteiten in het leven geroepen. Daarnaast bieden we wekelijkse boks-lessen aan voor leerlingen die baat hebben bij een fysieke uitlaatklep.


Voor vragen hierover kunt u terecht bij:

De gezonde school coördinatoren: 

De vertrouwenspersonen: